Fogyás kávé segítségével – tényleg működik?

Fogyás kávé segítségével - tényleg működik?

Kávézol és fogyni szeretnél? Van egy jó hírünk: egy tanulmány szerint, a napi egy kávé fogyasztása segíthet a zsírégetésben. Ebben a cikkben annak járunk utána, hogy tényleg segít-e a fogyásban a kávé fogyasztás, vagy éppen az ellenkezője, a kávé hizlal?!

Tartalom:

Tanulmány igazolja, hogy a kávé segíthet a fogyásban

A Scientific Reports – egy tudományos online magazin, ahol neves természettudósok, kutatók publikálnak – tanulmánya szerint a napi egy kávé igenis segít a fogyásban. Ezt azzal magyarázzák, hogy a koffein serkenti az úgynevezett barna zsír működését, ami hozzájárulhat a gyorsabb fogyásban.

A barna zsír – a fehér zsírral ellentétben, ami a test körül található és kalóriát raktároz – egy olyan zsírszövet a testben (főleg a nyakban), ami kalória égető tulajdonságokkal rendelkezik. Ha például fázunk, akkor a barna zsírnak köszönhetően a cukor és a zsír hővé alakul. Ha a kávéban lévő koffein stimulálja a barna zsírt, akkor javul a szervezet vércukorszint szabályozása, valamint az elégetett kalóriák segítenek a fogyásban.

Persze csak kávé fogyasztással senki se fog lefogyni. A rendszeres mozgás, kardio edzés elengedhetetlen. És persze az sem mindegy, hogy a kávénkat mivel ízesítjük, mert a cukorral és a tejszínnel csökken a hatás.

A barna zsír kis mennyiségben főként a nyakban található. A kutatók arra jöttek rá, hogy amikor valaki megiszik egy csésze kávét, akkor a nyak zsírszövetei melegebbek lesznek. Ez az első olyan kísérlet, ahol igazolni tudták, hogy a kávé hatással van a barna zsírszövetre.

Zöld kávé vagy cikória kávé

A zöld kávé a nevét a zöld szemeiről kapta, de íze ugyanolyan, mint a fekete kávé. A cikóriát pedig szinte mindenki ismeri, ha más nem gyerekkorából a macikávét, az is ebből készül.

zöld kávé

A zöld kávé zsírégető képességét norvég kutatók ismerték fel egy kísérlet során: 30 túlsúlyos embert vizsgáltak 12 héten át. Azok, akik zöld kávét fogyasztottak napi 3 alkalommal, átlagosan 5,4 kilót fogytak.

A koffein a szervezetben a lipáz nevű enzim termelését serkenti. Ez az enzim az emésztés során a zsírok lebontásáért felel, majd azokból zsírsavat és glicerint állít elő. A zöld kávéban és a cikória kávéban ezen felül megtalálható még a klorogénsav is, ami hasonló hatást fejt ki a szervezetre. Így a két anyag kombinációjával nagyobb sikerek érhetők el a fogyásban.

A kávé csökkenti a fájdalmat

A kávé fogyasztásnak a fogyáson kívül más előnyei is vannak. A Psychopharmacology szakújságban 2018 novemberében jelent meg egy cikk, amiben egy érdekes kísérletet végeztek. 62 önkéntes jelentkezőnek kellett napi 100mg koffeint fogyasztania egy hétig. Különböző mérőműszerekkel aggatták tele őket, hogy lássák a kávéfogyasztás hatását. Kaptak egy okoskarkötőt is, amivel az alvási aktivitásukat monitorozták.

Egy hét elteltével aztán különböző kísérleteket végeztek rajtuk. Az egyik érdekes eredmény az volt, hogy akik kávét ittak, azoknak átlagosan 5%-al nőtt a hőfájdalmi küszöbjük és a nyomás fájdalmi küszöbjük is 31.2 kilopascallal növekedett. Tehát a kávé fogyasztás tényleg csökkentheti a fájdalom érzetet!

Koffeinfüggőség

Bár több tudományos jelentés emeli ki a kávé pozitív hatásait, érdemes azért kicsit a dolgok mögé nézni. A kávé és a koffein bizonyos hormontermelő szerveket stimulál, amelyek ennek hatására intenzívebben kezdenek működni. A fogyasztó sokkal energikusabbnak érzi magát, de csak egy rövid ideig! A koffein hatása hamar elmúlik, ezért újra meg újra pótolni kell. A baj akkor kezdődik, ha a kezdetben napi egy kávéból napi több lesz. A végén már koffeinfüggőségről beszélünk.

A kávé hizlal?

Ha a koffeinnel felpörgetjük a szerveinket és mindezt rendszeresen napi több kávéval fenntartjuk, akkor a szervek egy idő után elfáradnak, és nem látják el megfelelően a feladataikat. Egyre fáradtabbak leszünk és egyre többet eszünk. A folyamat vége az lesz, hogy az anyagcsere működésben zavarok lesznek, és még attól is hízni fog az ember, amitől addig nem. Fontos tehát, hogy a napi egy kávét szigorúan betartsuk és ne essünk túlzásba!

Sending
Értékeld a cikket:
5 (1 szavazat)

Ez is érdekelhet:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük